23-24-25-26 juni - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu 23-24-25-26 juni - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu

23-24-25-26 juni

Door: josenpeter

Blijf op de hoogte en volg Jos

27 Juni 2011 | Canada, Chilliwack

Hallo allemaal,

Maandagochtend, 27 juni. Normaal gesproken zou de zon al schijnen. Helaas is het bewolkt vandaag. De 2 dagen daarvoor was het echt heel mooi. Logisch, we zitten in Californie. We zijn zaterdagmiddag aangekomen in San Rafael, een buitenstad van San Francisco. Hebben daar een motel gepakt zodat we van een rustige zondag en internet konden genieten. Het is wordt thuis toch altijd gewaardeerd dat ze weten waar we uithangen:).
De laatste blog eindigde in Port Angeles. Daar waren we , vanaf de veerboot van Vancouver Island, woensdagavond aangekomen. Donderdagochtend zijn we zo rond een een uurtje of half 11 vertrokken. Al snel kwamen we op Highway 101 uit. Dat is een soort van snelweg waar je dagen op kan rijden zonder dat je het eind bereikt. Die weg loopt helemaal langs de westkust omhoog. Een prachtige route om te rijden. Een route door allerlei verschillende soorten natuur. Hei, duinen, bossen, rotsen, bergen en noem het allemaal maar op. We zijn donderdag gestopt om 8 uur 's avonds. Camping opgezocht, gedoucht en gelijk naar bed gegaan. Vrijdagochtend om 6 uur eruit gegaan en om 7 uur zaten we alweer in de auto. Weer over de 101 gereden. Zo rond het middaguur kwamen we aan in Redwood National Park. Dat was we echt bijzonder. Die bomen die daar groeien, dat is gewoon niet gezond. Dat het overeind blijft staan. Zo groot. Erg leuk om te zien. Diezelfde dag zijn we nog even doorgereden richting het zuiden en zijn we zo ongeveer om 5 uur s' avonds gestopt. Normaal gesproken zouden we helemaal nergens zijn zonder tom tom. Maar deze keer waren we niet zo blij met hem. We hadden een een camping gevonden, meeste campings zijn hier vaak alleen voor campers. Zo'n caravan met motor weet u wel. Dus wij naar die camping voor kampeerders gereden. Bleek die camping niet te bestaan. Wij in de buurt van die fopcamping een ander opgezocht. Kwamen we uit op een andere camping. Dat was een parkeerplaats ergens tussen de duinen. Om die parkeerplaats waren kampeerplekken gemaakt. Iedereen had zijn kraantje met grondwater en je was bevoorrecht als je een vuurkorf had. Er stond een huisje met een douche en een wc. Daar wilde je ook niet te lang want op ten duur begon alles te jeuken. Op die 'camping' hebben we ook voor het eerst in de auto geslapen. Dat ging beter dan verwacht. We liggen wel knus tegen elkaar maar alsnog ruimte genoeg. Je hebt alleen geen ruimte om je uit te kleden, dat gebeurt dus buiten. Ook niet te lang mee wachten want we werden opvreten door de muggen. De volgende dag, zaterdag, waren we alweer vroeg weg. Auto weer netjes ingeruimd en op weg gegaan naar San Fransisco. Zo rond een uurtje of 1 kwamen wij aan in San Rafael. Ingecheckt bij ons motel, gedoucht en daarna vertrokken naar San Fransisco. Dat doen we met de bus. Met de auto wordt dat geen succes. Maar goed, wij met de bus naar San Fransisco. Over de Golden Gate bridge. Vanaf de brug heb je een prachtig uitzicht over San Fransisco en het eiland Alcatraz. Wij wilden de gevangenis Alcatraz nog bezoeken maar dat schijnt zo populair te zijn dat het al tot woensdag vol geboekt is. En dan zijn wij hier alweer weg. Helaas, jammer. Niets aan te doen. Aangekomen in het centrum van San Fransisco kwamen wij midden in een gaypride terecht. Daar zaten wij niet echt op te wachten. Bovendien begon er, op nog geen 30 meter afstand van ons vandaan, een idioot om zich heen te schieten. Gelijk overal paniek en politie. Later op het nieuws zagen wij dat er 5 mensen waren neergeschoten. Gelukkig geen doden. Wij hadden het al vrij snel gezien en hebben weer de bus terug genomen. Dat was wel weer echt genieten. De stad zelf ik gewoon spectaculair gebouwd. Verdeeld over 44 heuvels, omring door meren en de oceaan en een Golden Gate Bridge half verstopt in de mist met de avond zon erop. Erg mooi. Vandaag hopen we er weer naar toe te gaan. Er is over heen te lopen enz. We willen nog naar een grote begraafplaats gaan van oorlogsveteranen. En misschien nog even wat tijd door brengen in het centrum van San Fransisco. Maar niet te lang. We willen vandaag ook nog alvast een eind richting het Yosemite National Park rijden. Een van de mooiste nationale parken op aarde. Zegt men. We zijn beniewd.

Zoals altijd, wij weten niet wanneer wij weer internet hebben. Maar dat zal vast niet te lang duren.
In de tussen tijd vermaken wij ons prima. Jullie vast ook. Iedereen weer het beste,
We spreken elkaar snel,

• 27 Juni 2011 - 16:22

Henrike:

Leuk verhaal weer!:)

geniet maar vollop van jullie tijd daar, over 36 daagjes weer terug!;)

• 27 Juni 2011 - 16:50

Wilmar:

heel mooi die foto's kzou zou ruilen;) sukses verders en we wachten weer op je nieuw verhaal!.
    take care

• 27 Juni 2011 - 19:16

Riëtt:

Klinkt weer goed en gave foto's! (gelukkig dat de auto wel op de foto durfde) ;) Fijne tijd weer verder!! :D

• 27 Juni 2011 - 20:50

Pa Van 't Wout:

Nou, jullie maken wel het nodige mee zo in enkele dagen tijd.

Wel even wennen om alles in en rond jullie auto te moeten doen!

Goede reis toegewenst naar Yosemite National Park. Heerlijk, om dan van de natuur en de rust te kunnen genieten.

• 27 Juni 2011 - 20:59

Janus:

lekker volkie daar. maar tklinkt allemaal wel gaaf.
    goeie rit verder

• 28 Juni 2011 - 00:09

Krijn Woestijn:

Hé jongens, klinkt goed allemaal, behalve die schietpartij daarzo! ik ga morge ook vertrekken hiervandaan, vandaag staat me auto bij de garage, er moest voor 400 dollartjes aan gesleuteld worden :).

take care en geniet ervan!

• 28 Juni 2011 - 05:38

MAMSIE:

Geweldig dat jullie ons zo op de hoogte houden, echt genieten !
    Schitterende foto's !
    Het is toch fantastisch om zo rond
    te kunnen reizen! Ik vind dit geweldig
    voor jullie...zeer veel kijk- en reisplezier toegewenst !
    Denk steeds aan Gen. 1 en verwonder je....................

• 29 Juni 2011 - 13:38

Suzan :

Petertje Petertje, wat een avonturen weer! We lezen je bloggen altijd trouw hoor, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    Even een verzoekje, zou je ons even een mailtje willen sturen? Ik kan nergens je mailadres vinden en ik moet je even iets sturen... info@steltenpool.keurslager.nl

Alvast bedankt!
    Groeten,
    Suzan en de rest van de Steltenpool kliek!

• 29 Juni 2011 - 16:30

Pim En Beppie:

Gaaf om dit te lezen. Vertel het allemaal maar eens ergens in het 'gewone', rustige en vredige Vrouwenpolder..;-) Tot die tijd: puur genieten!

Succes

• 29 Juni 2011 - 20:45

Mark En Delia:

Hey globetrotters,

Was weer een super verhaal, en de vorige trouwens ook. Wat maken jullie veel mee zeg in zo'n korte tijd. Jullie komen toch wel terug he? zometeen blijven jullie nog. :-) We wensen jullie heel veel plezier en al het goede toe.

Groetjes
    Delia en Mark

Verslag uit: Canada, Chilliwack

Jos and Peter in Canada

Beste familie, vrienden en kennisen,

Zoals jullie weten hopen wij, Peter van Dijk en Jos van 't Wout, voor 9,5 maand te verblijven in Canada.
Met ingang van dinsdag 16 oktober is Canada voor ons het tijdelijke thuisland.

Wij hopen te verblijven in Chilliwack, een klein plaatsje dat ongeveer anderhalf uur rijden
bij Vancouver vandaan ligt. Het ligt dicht aan de westkust van Canada in de staat Britisch Columbia.
In Chilliwack hebben wij behalve ons apartement ook ons werk en daar staat ook de kerk.

Op maandag 1 november hopen wij ons werk te starten bij Devry Greenhouses.
Dit is een kwekerij die voor ieder seizoen allerlei planten etc. kweekt. Het bedrijf beschikt over enorm veel kassen.
Wij hebben gehoord dat er in het hoogseizoen ook veel Mexicanen als seizoensarbeiders werken.
De site van het bedrijf Devry Greenhouses is www.devrygreenhouses.com
Het bedrijf ligt nog geen drie kilometer bij ons apartement vandaan.
Wij hopen daar te werken t/m de maand juni 2011.

De maand juli 2011 hopen wij te gaan genieten van onze vakantie.
De plannen zijn om te gaan trekken door Canada en misschien een stuk
van Amerika. De komende periode hopen wij onze trektocht uit te gaan stippelen.

Het is de bedoeling dat we op D.V. woensdag 3 augustus terug komen in Nederland.

Ons woonadres in Chilliwack is:
49473 Yale Road,
Chilliwack BC Canada
De site van ons appartement is www.hoperiverlodge.com

Tijdens ons verblijf in Canada hopen wij een blogsite bij te houden.
Als jullie het leuk vinden om op de hoogte te van onze bezigheden in Canada kunnen jullie
kijken op www.josenpeter.waarbenjij.nu/
Op deze site hopen wij af en toe het een en ander te schrijven over onze activiteiten en kunnen jullie wat foto's bekijken.

Veel kijk en leesplezier,

Greetz,