San Fransisco, Yosemite, LA en & Vegas - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu San Fransisco, Yosemite, LA en & Vegas - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu

San Fransisco, Yosemite, LA en & Vegas

Door: josenpeter

Blijf op de hoogte en volg Jos

03 Juli 2011 | Canada, Chilliwack

Hallo allemaal,
We zijn alweer een week verder. Zitten nu in een motel in een plaatsje waar we denaam niet eens van weten. Is ook niet nodig. We weten waar we zijn. Inmiddels zijn we nu alweer twee weken op stap. Als we het zo bekijken dan is het allemaal heel snel gegaan. Aan de andere kant voelt het of we al veel langer op stap zijn. Komt waarschijnlijk ook omdat we zo veel zien in een relatief korte tijd. Afgelopen weekend zaten we nog in San Fransisco. Nu zitten we in vlak bij de Grand Canyon. Daartussen zijn we in Yosemite, Los Angeles en Las Vegas geweest. We beginnen weer bij het begin.
Maadagochtend, 27 juni. We zijn vrij vroeg op stap gegaan. We wilden de ochtend nog in San Fransisco door brengen en de middag wilden we al richting Yosemite National Park rijden. Nouja, we wilden de Golden Gate Bridge nog eens goed bekijken. De rest van San Fransisco hadden we al gezien. We hebben de auto bij het motel laten staan en we hebben de bus gepakt richting San Fransisco. Bij de Golden Gate uit gestapt. We hebben vervolgens de brug is over gelopen. Het was nog koud en het was mistig. De top van de brug was gehuld in mist. Dat was jammer, aan de andere kant was het wel heel mooi juist om te zien. Maar na een paar uur hadden we het wel gezien en hebben we de bus terug naar het motel genomen. Daar zijn we in de auto gestapt en zijn we richting Yosemite National Park gereden. Daar kwamen we zo rond een uurtje of 6 aan. Het was inmiddels zo mooi weer geworden dat we nog een eind het park in zijn gereden. Zagen we tenminste nog een stuk van het park met een laaghangende zon. Erg mooi. Yosemite is een erg groot park. Door het park verspreid liggen campings. Bij het binnen komen van het park werd ons al verteld dat alle camping vol waren. Dus toen we al een eind in het park zaten hebben we het besluit genomen terug te rijden. Het park weer uit want net buiten het park hadden we nog een camping gezien. Zo gezegd zo gedaan. Park uit, camping op. Bleek dat geen van onze betaalpassen daar werkte. En we hadden niet genoeg contant bij ons. En volgens de volgens onze grote vriend Tom, die werkelijk waar overal bekend is, zat er pas op 30 km afstand een geldautomaat. Het enige wat er in de buurt was, was een klein zelf-service tankstation.Daar werkte de betaalpas wel. Maar met benzine kunnen we niets. Tenzij iemand het nodig heeft. We hebben de benzine voor een vrouw betaalt en zij gaf ons contant het geld. Zo zijn we toch nog aan het geld gekomen om de de nacht te blijven.

De volgende ochtend, dinsdag, zijn we gelijk het park weer ingegaan. Daar hebben we de hele ochtend rond gereden en hebben we zo de meeste hotspots gehad. De natuur daar is zo mooi en groot. Dat je eigenlijk niet weet waar je naar kijkt. Een uitzichten zo onwaarschijnlijk mooi. Je kijkt ernaar en beseft niet wat je ziet. Prachtige ervaring. Later die dag zijn we nog richting Los Angeles gereden. Het was in de eerste instantie niet de bedoeling om er direct heen te rijden. Dat hebben we uiteindelijk toch maar gedaan. We hadden ergens een camping kunnnen opzoeken om de vervolgens de volgende dag naar LA te gaan. Achteraf vonden we dit niet zo’n goed idee. Er waren haast geen campings. Bovendien is het veel makkelijker om door te rijden, ergens een motel op zoeken zodat je de volgende dag gelijk van start kan. We zijn dus doorgereden en we hebben ergens in LA een motel opgezocht.

De volgende ochtend, woensdag, lekker even uitgeslapen. Daarna in de auto gestapt en lekker door LA gereden. Druk! Auto’s, nog meer auto’s, heel veel rijbanen, stoplichten en auto’s en nog meer auto’s. Door Beverly Hills gereden. Geen bekende filmster gezien. Maar de huizen die er staan geven wel aan dat ze er wel moeten zitten. Ergens. We zijn ook nog in Hollywood geweest. Was wel grappig. Niet spectaculair ofzo.

De volgende, donderdag, zijn we naar Universal Studio’s geweest. Super intressant en erg leuk om te zien. Je staat verstelt om te zien wat ze soms uit de kast halen om films te maken. Daarnaast geven ze ook hele gave shows. Erg leuk, alleen erg druk. Wij waren er gelukkig heel vroeg. De tickets hadden we al dus dat ging allemaal lekker vlot. We zijn zo rond een uurtje of 3 vertrokken. Opzeg naar Las vegas. Vegas ligt nog 4.5 uur rijden van LA vandaan. Deze keer hebben we wel het besluit genomen om halvewege een camping op te zoeken. Vegas ligt natuurlijk een beetje in soort van woestijn gebied. Heel warm daar dus wij zijn halverwege gestopt en ons geinstalleerd op een camping met zwembad. Prima vermaakt op die camping. Beetje op tijd naar bed gegaan. De volgende dag zou een lange dag worden.

Vrijdagochtend, we waren vroeg wakker. De zon komt natuurlijk op en dan wordt het gelijk warm in zo’n tent. Alles weer ingepakt en klaar voor vertrek. Op weg naar Las Vegas. Daar kwamen we twee uur later aan. Direct door gereden naar het Las Vegas Hilton hotel. Daar wilde we inchecken, zelfde probleem. Betaal pas werkte weer niet. Twee dagen daarvoor hadden we nog geld opgenomen bij de Bank of America. Dus wij zijn opzoek gegaan naar een Bank of America. Daar aangekomen werd ons verteld dat de pas niet werkt en we waarschijnlijk contact moesten opnemen met onze Canadeese bank. Dat werd ons allemaal wel heel vlot verteld dus wij wilde het eerst bij een andere bank proberen. Komen wij daar aan, auto netjes op slot. Doen we altijd netjes. Dat er een keer wat gestolen word, dat is erg vervelend. Maar dat gebeurt. Maar je moet er toch niet aan denken dat je auto, huis en hele huisvesting gestolen wordt. En dat in een keer, bovendien betekend dat dan gelijk het eind van onze vakantie. Dus daar proberen we heel strict mee te zijn. Auto altijd netjes op slot. Deze keer lagen alleen beide sleutels nog binnen. Probleem. Zitten we midden in Vegas, geen geld en geen auto. Gelukkig hadden we nog net genoeg geld om onder het genot van een double whopper en milkshake de situatie te overdenken. We hebben eerst Pop a Lock gebeld. Een bedrijf wat profiteerd van klungels als ons. Daarna hebben we onze Canadeze bank gebeld. Er bleek wat mis te zijn met Jos z’n betaal pas. Peter is zijn pas namelijk al verloren. Jos z’n pas was op een of andere manier geblockt maar zou na het telefoontje weer moeten werken. Ondertussen was de klungelprofiteur geariveerd. Die had ons rijdend huis in minder dan 15 seconden open. Bizar om te zien, maar deze keer vonden we het niet erg. Het kost je alleen 54$. Maar goed, wij terug naar het hotel. Daar een kamer geboekt. Super groot hotel, 26de verdieping en uitzicht over Vegas. Die avond gelijk door gebracht in Vegas. Dat is me een ervaring. De hele stad draait om hotels en casino’s. Zo mooi en groot al paleizen. Ieder hotel en casino zijn eigen style. Waanzinnige mooi. Buiten is het een grote lichtshow. Alles is verlicht. De schitterende fonteinen voor het Bellagio hotel geven show na show. Alles bij elkaar was het gewoon een fantastisch show. Beetje overdreven is was het allemaal wel. Daar wordt een hoop energie onnodig de lucht ingeblazen, bizar gewoon. Maar wel erg mooi. Nu de grote vraag, ja wij hebben gegokt! Dat hadden we ook in minder dan een minuut gezien. Twintig dollar verdwenen. Lekker is dat. Niet gek dat er van die paleizen staan.

Zaterdagochtend beetje bij tijd het bed uit. Uitgecheckt en weer in de auto gestapt. Richting de Hoover Dam. Een hele grote stuwdam een uurtje rijden van Vegas vandaan ligt. Prachtig bouwwerk. Alleen het was zo warm. In Vegas was het al warm. Maar het werd steeds warmer en warmer. Helaas werkt de airco van onze auto niet. Het leek op ten duur wel 40 graden te zijn. We zitten nu op vrij dicht bij de Grand Canyon. Hier hebben we een motel met airco dus het is heerlijk vertoeven hier. Morgen hopen we heel vroeg te gaan rijden zodat het nog niet zo warm is. Hebben we de tijd om de Grand Canyon te bezoeken. Morgen schijnt het niet zo heet te zijn. Maar dat vragen wij ons af. Arizona is altijd erg warm. We zien het wel.
Morgen Grand Canyon. Dinsdag Zion National Park. Woensdag gaan we een begin maken aan onze trip naar Iowa. We gaan dan een oom en tante en familie van Jos bezoeken. Dat ligt 20 uur rijden van ons vandaan. Als we dat uitsmeren over 3 dagen dan komen we de 3de dag aan. Vrijdag of zaterdag wordt dat. Kijken even hoe het loopt. Maar dat zien we dan wel.

Tot de volgende keer.

• 04 Juli 2011 - 05:23

MAMSIE:

Ha beste kerels......wat een ervaringen doen jullie op! Geweldig ! De "klungelprofiteur" ..
    verdient maar één keer aan jullie, denk ik. Met bijna lege maag en platzak...alles super opgelost mannen!!! Creatief betalen met benzine...heerlijk verhaal om te lezen.
    Errrrrrggggg blij dat jullie het gokken zo snel gezien hadden !!!!!!!!!

• 04 Juli 2011 - 09:57

Mark En Delia:

Wat krijg ik ineens zin in vakantie als ik die foto's zie. Echt BIZAR wat jullie meemaken :-). Wat een natuur zeg. Ongelofeloos mooi gewoon. Wat zullen jullie in de rats hebben gezeten. Geen geld, geen sleutels, geen huis. Gelukkig was er een profiteur van klungels in de buurt :-). Heel veel plezier de aangekomende tijd maar weer!

Groetjes,
    Delia en Mark!

• 04 Juli 2011 - 14:44

Nel Aka Buurvrouw:

Hey Boyz , good to hear from you ! Art heeft wel moeten lachen om het verhaal :) maar goed (I have no fear) jullie vinden wel een oplossing...Enjoy the Grand Canyon !

• 04 Juli 2011 - 18:13

Marlies And Ben:

Way to go... wish I could be there - it looks beautiful :) (you are really making me practice my dutch... that is if i want to know where you are!! - works best when I read it to Ben and then he tells me what it all means!)

• 04 Juli 2011 - 19:51

Pa Van 't W.:

Ha jongens, wat een schitterende natuur waar jullie doorheen gegaan zijn. Wat een gigantische stad; Los Angeles.
    "No money, no cry". "No key, no ride".
    Jullie blijven zo wel heel actief met allerlei "klusjes" rondom de dagelijkse bezigheden.
    Complimenten hoe jullie al deze zaken steeds oplossen.

Goede verdere reis weer toegewenst.

• 06 Juli 2011 - 12:08

Willem J:

van harte gefeliciteerd met je verjaardag mooie foto s en leuk verhaal jos.
    jullie genieten er wel van he.
    fijne dagen nog en de groeten.
    vr. gr. wjv.

• 06 Juli 2011 - 19:33

Janus:

jos allereerst gefeliciteerd.

leuke foto's en vooral die verhalen erbij. super.
    en als je de eerste minuut 100 dollar verdient had was je toch doorgegaan tot je et weer kwijt was :D

goede reis verder

• 07 Juli 2011 - 10:17

Hanny:

Hoi Jos,
    Je verjaardag vieren aan de andere kant van de wereld!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Groeten van Hans, Hanny, Jesse en Stijn

• 13 Juli 2011 - 19:10

Wielemar:

hey jongens,,
    zo en hoe staat het leven er bij? zijn jullie het al zat aan het worden;) jos nog gefeliciteerd met je verjaardag, mijn excuses ik heb dr niet meer aangedacht hierzo:S.
    haha geweldig dat verhaal:P ik denk dat het de laatste keer is geweest dat je de sleutels vergeet;).
    genie tdr nog ff die 20 dagen van en dan spreken we elkaar wel weer.
    houdoe