Merry Christmas - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu Merry Christmas - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu

Merry Christmas

Door: josenpeter

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 December 2010 | Canada, Chilliwack

Dear family, friends and everyone who is interested.
Het is inmiddels alweer een hele tijd geleden dat we wat van ons hebben laten horen. De reden hiervoor is dat wij geen internet hebben. In de tussentijd zijn er namelijk nogal wat dingen veranderd.
Zoals voor sommige al bekend heeft de familie Van ’t Wout twee geliefden verloren. Jos zijn oma (Ten Voorde) en een oudoom zijn beide in de afgelopen twee weken overleden. Het is misschien niet gebruikelijk om hier een reisblog voor te gebruiken maar toch willen wij graag iedereen die dit verlies van naderbij meemaakt alle sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.

Verder maken wij het goed. We zijn inmiddels verhuisd. Twee weken geleden hebben we alles weer ingepakt en zijn we vertrokken naar een ander huisje. We wonen nu bij de Fam. Lindhout op het erf. De Fam. Lindhout heeft namelijk een nieuw huis laten bouwen maar voordat ze aan dat huis begonnen hebben ze eerst een grote schuur neergezet. Aan het eind van die schuur zit een huisje ingebouwd. Daar hebben ze gewoond totdat het huis zelf klaar was. Een maand of 3 geleden was hun huis klaar en zijn ze daar uiteraard in gaan wonen en hebben ze hun tijdelijke verblijf te huur gezet. Daar wonen wij dus nu met alle plezier in. Het heeft twee verdiepingen en is ook zeker twee keer zo groot. Het is allemaal zo goed als nieuw en bovendien ziet het er nog prachtig uit ook. We hebben een eigen terras achter het huis en waar we echt trots op zijn, een koelkast met zo’n super strakke ijsklontjes machine in de deur. Voor de rest hebben we een vaatwasser (die nog niet werkt maar die wordt vervangen), vloerverwarming, electrische openhaard en een kat. De kat is uiteraard van de buren maar die is zo gewend bij ons dat die ’s avonds bij de deur staat te wachten om naar binnen te kunnen. Hij krijgt eten, heeft zijn eigen kattenbak en slaapt ’s nachts op de bank. Bovendien hebben we de Fam. Lindhout zelf dan nog. Daar zijn we ook erg blij mee. Super leuke familie met nog 4 kinderen thuis. Een tweeling van 21 (jongen en een meid), een meisje van 17 en nog een jongen van 13. We kunnen altijd bij ze aankloppen en we zitten er regelmatig voor een kop koffie of een biertje.
De hele familie is momenteel op skivakantie dus zorgen wij ook gelijk voor de twee labradors die hier op het erf rondlopen. Achter ons huis lopen nog 3 paarden maar daar zorgen de buren gelukkig voor. Wel leuk dat ze er zijn. Kans is namelijk groot dat we hier nog leren paardrijden. Altijd leuk!
Het werk wordt rustiger. Alle kerststerren zijn de deur uit. Nog een beetje schoonmaken en dan is dat allemaal weer voorbij. Volgende week gaan we waarschijnlijk naar buiten. Een begin maken met het snoeien van boompjes.
We weten ook wat we gaan doen in onze twee weken vrij in januari. We gaan voor een week naar Mexico. Vanuit Canada is dat prima te doen en bovendien is het niet eens zo duur. Lekker eens even er tussen uit, genieten van de zon, zee en onbeperkt eten en drinken. Dat wordt wat.
We laten het hier weer even bij. Aan het internet wordt hard gewerkt. We hebben alles wat we nodig hebben. Het hoort allemaal te werken maar het werkt niet. Niemand weet waarom. Zoiets werkt nou ook nooit eens in één keer.
Je vraagt je af waarom je deze blog dan toch op internet leest? We hebben onze oude buren nog. Die hebben gelukkig wel internet. Vandaar.
We wensen iedereen het beste en uiteraad prettige kerstdagen.
Jos en Peter

• 22 December 2010 - 06:49

Guze:

Hee Boys!

Leuk om weer een verhaaltje van jullie te lezen!;)
    Jammer van t internet idd maar wel relaxed dat jullie nu in dat huisje wonen, klinkt goed allemaal! :)

Succes met jullie werk en geniet van de vrije weken in januari!
    Enn natuurlijk Merry Christmas! ;)

Liefs!

• 22 December 2010 - 08:02

Delia En Mark:

Hey pioniers!

Zo te lezen gaat het allemaal lekker. Jammer van dat internet. Misschien kunnen jullie je nieuwe adres mailen of bloggen? Dan kunnen we ook eens een kaart/brief sturen. Je moet wat als de techniek je in de steek laat. :-) mochten we Jullie niet meer spreken voor de kerst: Fijne feestdagen! Succes met alles!

• 22 December 2010 - 11:13

Marieke Van Soest:

Hoi Jos en Peter!

Wat een belevenissen weer, jullie zullen waarschijnlijk nooit meer zo vaak verhuizen in je leven (en van auto wisselen, want dat was in het begin een probleem toch?) als jullie nu doen! Maar het klinkt allemaal super avontuurlijk en leuk!
    Nu hebben jullie wel leuke buren volgens mij he?(meisje van 21 en 17:P) haha ben benieuwd wat jullie van de canadese dames vinden!

Fijne kerst!
    X Marieke

• 22 December 2010 - 14:32

Henrike:

Hellloo,

Dus jullie zijn alweer verhuisd? Mooi dat jullie er op vooruit zijn gegaan dan!

Ik zou gister me eerste rijles hebben bij laurens he.. maar die ging niet door, door al het sneeeuw wat hier ligt:( haha.. Nu ben ik volgende week aan de beurt..

Nou jongens,

fijne kerst enz!

Doedoei

• 22 December 2010 - 16:25

Willem J Verhoef:

leuk om weer eens iets te horen,
    ik dacht dat jullie dooor dr beren opgepeuzeld waeren, ha ha.
    groetjes allebij uit schelluinen.erg veel sneeuw.

• 24 December 2010 - 21:25

Guido(chef)v/d Ham:

Hallo daar,

weer heel wat gebeurt daar zie ik!?
    Hier hebben we vandaag de kerstverkoop gehad, lekker druk ..

Leuk joh.. naar mexico , lekker even chillen zeker?

waarom zijn jullie nou verhuist (groter huis?)

keep in touch..
    Groetjes Guido

• 28 December 2010 - 12:23

Bart:

aaah klinkt heerlijk naar mexico, paardrijden:) of vertellen jullie nu niet dat het elke dag kapot hard werken is?:P zijn ze ook nog leuk die buurvrouwen of zijn ze knalrood en ontbijten z elke mrge met de donuts van starbucks

havefun

• 01 Januari 2011 - 23:49

Pim:

Via deze manier ook het allerbeste toegewenst voor 2011! Ik hoop dat jullie nog een mooie tijd mogen hebben.. Succes met alles!

• 02 Januari 2011 - 04:41

Tante Nellie:

Lieve Jos,

K'Heb je verslagen gelezen.
    Hebben jullie het naar je zin?
    Leuke foto's!!!
    We wensen jullie een Gezegend 2011 toe! Het zal met de feestdagen niet altijd even makkelijk zijn. We denken aan jullie?
    Love,
    Tante Nellie.

• 08 Januari 2011 - 14:38

Panda Fan:

wat een stilte als de techniek je in de steek laat....;)

• 18 Juni 2011 - 14:31

Emely Geuze:

Heej1

Volgens mij is dit de Family waar mijn man en zoon en nog 3 familyleden op dit moment onderweg naar toe zijn!
    klinkt goed dus!
    Groetjes Emely

Verslag uit: Canada, Chilliwack

Jos and Peter in Canada

Beste familie, vrienden en kennisen,

Zoals jullie weten hopen wij, Peter van Dijk en Jos van 't Wout, voor 9,5 maand te verblijven in Canada.
Met ingang van dinsdag 16 oktober is Canada voor ons het tijdelijke thuisland.

Wij hopen te verblijven in Chilliwack, een klein plaatsje dat ongeveer anderhalf uur rijden
bij Vancouver vandaan ligt. Het ligt dicht aan de westkust van Canada in de staat Britisch Columbia.
In Chilliwack hebben wij behalve ons apartement ook ons werk en daar staat ook de kerk.

Op maandag 1 november hopen wij ons werk te starten bij Devry Greenhouses.
Dit is een kwekerij die voor ieder seizoen allerlei planten etc. kweekt. Het bedrijf beschikt over enorm veel kassen.
Wij hebben gehoord dat er in het hoogseizoen ook veel Mexicanen als seizoensarbeiders werken.
De site van het bedrijf Devry Greenhouses is www.devrygreenhouses.com
Het bedrijf ligt nog geen drie kilometer bij ons apartement vandaan.
Wij hopen daar te werken t/m de maand juni 2011.

De maand juli 2011 hopen wij te gaan genieten van onze vakantie.
De plannen zijn om te gaan trekken door Canada en misschien een stuk
van Amerika. De komende periode hopen wij onze trektocht uit te gaan stippelen.

Het is de bedoeling dat we op D.V. woensdag 3 augustus terug komen in Nederland.

Ons woonadres in Chilliwack is:
49473 Yale Road,
Chilliwack BC Canada
De site van ons appartement is www.hoperiverlodge.com

Tijdens ons verblijf in Canada hopen wij een blogsite bij te houden.
Als jullie het leuk vinden om op de hoogte te van onze bezigheden in Canada kunnen jullie
kijken op www.josenpeter.waarbenjij.nu/
Op deze site hopen wij af en toe het een en ander te schrijven over onze activiteiten en kunnen jullie wat foto's bekijken.

Veel kijk en leesplezier,

Greetz,