Kleine update - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu

Kleine update

Door: josenpeter

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 November 2010 | Canada, Chilliwack

Hallo allemaal!!
Allereerst bedankt voor de leuke reacties die we altijd op onze blogsite krijgen!

In onze vorige blog zeiden we al dat de drukke tijd bij DeVry Greenhouses er aan zat te komen.
Inmiddels zitten we daar midden in! ’s Morgens loopt om kwart voor vijf de wekker af.
We zijn dus lekker aan het buffelen en dat gaat naar verwachting de aankomende vier weken wel door ook. Op het moment is het dus eventjes een douche pakken uit je werk wat naar binnen schuiven en dan gauw je bed in;)
Het werk is enorm afwisselend, er staan namelijk zo’n ongeveer tweehonderdduizend planten en gewoon iedere plant heeft zo zijn eigen verhaal... Echt boeiend. Nog 2 weken en dan zijn de kassen waarschijnlijk zo goed als leeg. Hopelijk gaan we dan weer wat anders doen.

We hebben wel erg gelachen om de Mexicanen. Die zagen drie dagen geleden voor het eerst sneeuw. Dat was nogal een ervaring voor ze.
Wat helemaal grappig is, sommige willen af en toe nog wel eens een paar Nederlandse woorden leren. Tja, om ze dan af en toe wat anders te leren is ook wel grappig. Als ze je dan in het Nederlands willen bedanken door te zeggen dat je lelijk bent, dat is dan je eigen schuld. Maar we over het algemeen krijgen ze het juiste mee.

Vorige week zaterdag hadden we vrij. We zijn toen met de auto een stuk de bergen in gereden.
Zo gaaf om te doen. Je vieraandrijving aan en dan zo hoog mogelijk zien te komen, op sommige plekken is het namelijk echt heel stijl. Daarbij had het ook nog is gesneeuwd! Maar het ging prima.
Goed opletten dat je niet van de weg raakt. De eerste plek waar je hopelijk stil komt te staan ligt soms 20 meter dieper. Boven op een berg stond een boerderij die naar verwachting al zo 10 tot twintig jaar verlaten was. Het viel gelijk op dat er overal hondenpoten stonden. Na een tijdje rondstruinen vonden we in één van de schuren een dode wolf. Op een of andere manier let je dan toch meer op je omgeving. Hier lopen geen honden, maar wolven.

Het postadres is van nu het volgende:

Jos/Peter (net voor wie de post bedoeld is)
c/o
Wilfred Reid
49389 Yale Road East
Chilliwack BC
V4Z-0B2

We zetten er nog een paar extra foto’s op. Altijd leuk.

Aankomende week wordt heel druk. Dus we beloven niets, maar we doen ons best.

Tot de volgende keer!

• 29 November 2010 - 07:56

MAMSIE:

Wat ontroerend dat jullie zo met jullie
    "sterren" omgaan...wat een emoties...vooral omdat
    de begeleidingstijd zo kort en daardoor zo intensief is. En dan heb
    ik het nog niet eens over de hoeveelheid "sterren" die jullie alles toevertrouwen. Wat hebben ze getroffen met zulke gevoelige types als jullie....!!!!

• 29 November 2010 - 08:15

MAMSIE:

Heerrrlukk, steeds al die foto's.
    Daar geniet ik enorm van, ga zo door !!

• 29 November 2010 - 12:39

Henrike:

Hee Jongens,

erg leuk om weer wat van jullie te horen!

En die foto's, woow wat een omgeving! Super mooi joh!

Succes met het drukke werk enz!;)

Ik daarentegen heb 't heeeeul rustig de aankomende weken:$ haha

Enn over drie weken ga ik beginnen bij laurens he!:) Ben benieuwd...

Nou tot gauw weer.. (met een blog)

Xx Henrike

• 29 November 2010 - 17:37

Delia En Mark:

Jo Guys!

Vette foto's man. Leuk verhaal weer. Stelletje aardige Hollanders zijn jullie, om die Mexicanen gratis taalles te geven. :-). Jullie zijn niet de enige met sneeuw. Hier ligt het ook. Mark heeft net 2 uur in de auto achter de rug. Is voor jullie natuurlijk niets, maar toch. Veel plezier daar en succes met het werk!

Groetjes,
    Mark.

P.S. volgens mij hebben jullie zo langzamerhand weer extra foto ruimte nodig!

• 29 November 2010 - 20:24

Fam De Poorter :

Super leuk om jullie verslagen zo te volgen.Maar kijk wel goed uit hoor!
    Succes met het werken.

• 30 November 2010 - 11:20

Willem J Verhoef:

mooie foto s en verslagen ga zo door.
    geef niet te veel taalles anders komen ze straks hier heen.
    leuk dat het zo goed gaat met jullie,en dan de tochten, schitterrend. groeten .
    willem j.

• 30 November 2010 - 15:06

Marthe:

Hee Jos & Peet,

Echt super mooie foto's!
    Wel druk met werken enzo, maar goed..logisch ook.
    Had vandaag Aardrijkskunde op school, kwam Australie aan bod.. Zie je gewoon zo'n kaart en een super grood land. Echt een apart gevoel dat jullie daar nu gewoon volop leven.
    Werkse en tot de volgende blog. Doe vooral rustig aan en geniet!

XX Marthe

• 07 December 2010 - 14:36

Opa Van 't Wout:

Uiteraard is deze reaktie ook van oma.
    Ze staat er bij en kijkt er naar. Dus
    zoals altijd, Jos, wordt dit onder het
    juiste en vertrouwde toezicht op pa-
    pier gezet. We lezen steeds!! met be-
    langstelling jullie reisverslag en uiter-
    aard "met veel pleizier" Ook de foto's
    hebben onze bijzondere aandacht.
    Groet alle bekende en onbekend van ons en in het bijzonder jullie de hartelijke groeten uit Gorinchem.

• 14 December 2010 - 10:11

Opa En Oma Van Dijk,:

Dag beste brave sneeuwschuimers, jongens wat een leventje hebben ju;llie daar. Ik begrijp dat er ook af en toe nog gewerkt moet worden; heel gezond. Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben. Kijk een beetje uit met al die beren en wolven. Mogen jullie in Canada ook vrij wapens kopen? Lijkt me best een veilig gevoel, je weet maar nooit. Fijn dat jullie zo van Gods schepping mogen genieten. Geef Hem de eer ! Groeten van ons beiden.

Verslag uit: Canada, Chilliwack

Jos and Peter in Canada

Beste familie, vrienden en kennisen,

Zoals jullie weten hopen wij, Peter van Dijk en Jos van 't Wout, voor 9,5 maand te verblijven in Canada.
Met ingang van dinsdag 16 oktober is Canada voor ons het tijdelijke thuisland.

Wij hopen te verblijven in Chilliwack, een klein plaatsje dat ongeveer anderhalf uur rijden
bij Vancouver vandaan ligt. Het ligt dicht aan de westkust van Canada in de staat Britisch Columbia.
In Chilliwack hebben wij behalve ons apartement ook ons werk en daar staat ook de kerk.

Op maandag 1 november hopen wij ons werk te starten bij Devry Greenhouses.
Dit is een kwekerij die voor ieder seizoen allerlei planten etc. kweekt. Het bedrijf beschikt over enorm veel kassen.
Wij hebben gehoord dat er in het hoogseizoen ook veel Mexicanen als seizoensarbeiders werken.
De site van het bedrijf Devry Greenhouses is www.devrygreenhouses.com
Het bedrijf ligt nog geen drie kilometer bij ons apartement vandaan.
Wij hopen daar te werken t/m de maand juni 2011.

De maand juli 2011 hopen wij te gaan genieten van onze vakantie.
De plannen zijn om te gaan trekken door Canada en misschien een stuk
van Amerika. De komende periode hopen wij onze trektocht uit te gaan stippelen.

Het is de bedoeling dat we op D.V. woensdag 3 augustus terug komen in Nederland.

Ons woonadres in Chilliwack is:
49473 Yale Road,
Chilliwack BC Canada
De site van ons appartement is www.hoperiverlodge.com

Tijdens ons verblijf in Canada hopen wij een blogsite bij te houden.
Als jullie het leuk vinden om op de hoogte te van onze bezigheden in Canada kunnen jullie
kijken op www.josenpeter.waarbenjij.nu/
Op deze site hopen wij af en toe het een en ander te schrijven over onze activiteiten en kunnen jullie wat foto's bekijken.

Veel kijk en leesplezier,

Greetz,