Vancouver, Chinezen, tafelvoetbal en wasberen - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu Vancouver, Chinezen, tafelvoetbal en wasberen - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Jos Peter - WaarBenJij.nu

Vancouver, Chinezen, tafelvoetbal en wasberen

Door: josenpeter

Blijf op de hoogte en volg Jos

18 November 2010 | Canada, Chilliwack

Jaja dat is al weer een poosje geleden! Laten we gewoon weer het excuus gebruiken ‘’we hebben het zo druk’’;) Maar dat zijn we ook wel een beetje..We vermaken ons tot nu toe namelijk opperbest.
Zo zijn we inmiddels al aardig druk met onze socialen contacten. En om daarover meer te vertellen laten we beginnen waar we de vorige keer geëindigd waren;)

Afgelopen vrijdagavond zijn we gezellig een biertje wezen drinken bij een soort van leidinggevende die voor deVry Greenhouses alle bouwprojecten doet. Er waren nog meer vrienden en familieleden aanwezig dus het was hartstikke gezellig. Tijdens het werk had hij al een paar keer verteld datie een razend enthousiaste tafelvoetballer is. En dat istie..met het zweet op onze voorhoofd en dansende voetbalpoppetjes zijn we om half twee ’s Nachts terug gekeerd naar huis;)
Zondag zijn we wezen middageten bij een ander gezin. Was ook weer gezellig, en vanavond zijn we weer uitgenodigd om bij de buren te eten.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Vancouver geweest. Vancouver is natuurlijk bij veel mensen bekend doormiddel van de Olympische spelen maar naast dat is Vancouver een enorm grote havenstad. Dat was zeker de moeite waard. Het kost je alleen bijna 2 uur om er te komen. Vancouver is tamelijk jong vergeleken bij andere grote steden. Wat je dan krijgt is dat ze zo’n stad uit de grond stampen, er wordt dus ook op heel plaatsen gebouwd en zo ook aan de weg.
Het is trouwens grappig om te zien hoeveel verschillende nationaliteiten je daar ziet. Komt daar echt van alles tegen, voornamelijk veel Chinezen. Heel veel Chinezen.

Verder zijn we lekker aan het werk. Het regent hier op het moment aardig wat en aangezien we nog steeds met die kassen bezig zijn.. We zijn er deze week voor het laatst want het is bijna allemaal klaar. Even de puntjes op de i en het project is weer klaar. Dat is wel lekker, als we nu thuis komen zijn we eerst een half uur bezig om alles weer normaal schoon te krijgen.
Volgende week gaan we de kassen in. Het begint geleidelijk steeds drukker te worden. We zijn benieuwd wat dat weer gaat opleveren.

Vorige week is onze vuilnisbak weer overhoop gehaald. Die wasberen hadden zich weer kostelijk vermaakt. De eerste keer konden we er nog om lachen. Maar als je ’s ochtends de deur open trekt om naar je werk te gaan en je balkon ligt vol met afval, dan is het niet zo grappig meer.

We laten het hier even bij. Hopen binnenkort weer even stukje te schrijven.

Bye!

• 18 November 2010 - 09:08

MAMSIE:

Lieve mannen,
    Fijn weer jullie belevenissen mee te lezen !
    Heerrrrlukkkkk dat jullie lekker inburgeren en genieten van allerlei contacten !
    Volgens mij zijn jullie veel intelligenter dan de wasberen, dussssss...dat gaat best lukken !!!!

• 18 November 2010 - 17:32

Elsbeth & Gerben:

Hallo Mannengebroeders, mooi leuk en aardig klinkt het allemaal.Zo te lezen hoeven jullie niet zo vaak eten te koken, lekker makkelijk. mooie foto's van die haven zeg erg groot daar, en ook mooie foto's van de gebouwen in vancouver.En even een tip vvoor jullie wasberen leg gewoon iets zwaars op de deksel van jullie afvalbak!! Paar tegels ofzo.

• 19 November 2010 - 12:33

Ma Van Dijk:

Hey kerels,

Zo te lezen vermaken jullie je daar oppperbest. En aan de hand van de foto's kunnen we weer meegenieten.
    We krijgen er nu een goed beeld bij waar je werkt en hoe groot het is. enorm dus. Ook de omgeving is indrukwekkend, maar jullie zijn daar waarschijnlijk al aan gewend. En die foto van die jachthaven is wel uitnodigend:-)) Nou lui, geniet van alle contacten daar. Het lijkt wel één grote familie. Heerlijk.

• 19 November 2010 - 12:38

De Recherche:

Weet je dat je heel veel kunt opmaken uit het afval van de mensen.
    Zoals een leeg pakje sigaretten b.v.;-)

• 19 November 2010 - 14:18

Verie:

Super leuk weer om alles te lezen boys! haha dat tafel voetballen net wat voor jullie:) wel gewonnen zeker?:P
    Alle mensen wat is het daar allemaal groot zeg! Leuk die foto's erbij kan je er beetje een beeld bij vormen:)

• 23 November 2010 - 20:45

Marieke Van Soest:

Echt super leuk om jullie reisverslagen te lezen!
    Jos ik vind het echt geweldig voor je! Dit was echt jou droom, er lekker op uit trekken! Nou aan belevenissen geen gebrek als ik het zo zie!

Have fun!! XX

• 26 November 2010 - 19:50

Pa V. T. W. :

Ha Jos en Peter,

Wat een enorme wolkenkrabbers in Vancouver. Echt een grote stad met een uitgesterkt havengebied.

De kassen zien er netjes en verzorgd uit.

Nog wat nagezocht over het voedsel van de wasbe(e)r(en).

De wasbeer is niet kieskeurig wat betreft zijn voedsel. Vooral kleine dieren, waaronder wormen, Schaaldieren als rivierkreeften, weekdieren, amfibieën als kikkers, kleine zoogdieren tot de grootte van een haas, hagedissen, vissen, insectenlarven en zelfs slangen staan op het menu. Verder haalt de wasbeer vogel- en schildpadnesten leeg, waarbij hij de eieren en jongen verorbert. Ook is hij dol op vruchten als appels en pruimen, bessen, maïs, aardappels, noten als eikels en granen. Daarnaast voedt de wasbeer zich ook met aas en eetbare afvalresten. Met hun voorpoten kunnen ze voedsel dragen.

De wasbe(e)r(en) bij jullie beginnen dus echt met het laatste van de menukaart......(afvalresten).

Ben benieuwd wat voor werkzaamheden jullie in de komende weken gaan verrichten.
    Waarschijnlijk zullen de "kerststerren" wel aan de beurt zijn...........

Verslag uit: Canada, Chilliwack

Jos and Peter in Canada

Beste familie, vrienden en kennisen,

Zoals jullie weten hopen wij, Peter van Dijk en Jos van 't Wout, voor 9,5 maand te verblijven in Canada.
Met ingang van dinsdag 16 oktober is Canada voor ons het tijdelijke thuisland.

Wij hopen te verblijven in Chilliwack, een klein plaatsje dat ongeveer anderhalf uur rijden
bij Vancouver vandaan ligt. Het ligt dicht aan de westkust van Canada in de staat Britisch Columbia.
In Chilliwack hebben wij behalve ons apartement ook ons werk en daar staat ook de kerk.

Op maandag 1 november hopen wij ons werk te starten bij Devry Greenhouses.
Dit is een kwekerij die voor ieder seizoen allerlei planten etc. kweekt. Het bedrijf beschikt over enorm veel kassen.
Wij hebben gehoord dat er in het hoogseizoen ook veel Mexicanen als seizoensarbeiders werken.
De site van het bedrijf Devry Greenhouses is www.devrygreenhouses.com
Het bedrijf ligt nog geen drie kilometer bij ons apartement vandaan.
Wij hopen daar te werken t/m de maand juni 2011.

De maand juli 2011 hopen wij te gaan genieten van onze vakantie.
De plannen zijn om te gaan trekken door Canada en misschien een stuk
van Amerika. De komende periode hopen wij onze trektocht uit te gaan stippelen.

Het is de bedoeling dat we op D.V. woensdag 3 augustus terug komen in Nederland.

Ons woonadres in Chilliwack is:
49473 Yale Road,
Chilliwack BC Canada
De site van ons appartement is www.hoperiverlodge.com

Tijdens ons verblijf in Canada hopen wij een blogsite bij te houden.
Als jullie het leuk vinden om op de hoogte te van onze bezigheden in Canada kunnen jullie
kijken op www.josenpeter.waarbenjij.nu/
Op deze site hopen wij af en toe het een en ander te schrijven over onze activiteiten en kunnen jullie wat foto's bekijken.

Veel kijk en leesplezier,

Greetz,